Ervaren werkvoorbereider
Gorinchem/Katwijk | Fulltime
Als werkvoorbereider coördineer je BIM-modellen, bewaak je de werkvoorbereidingsplanning en controleer je de benodigde gegevens om uitdagende nieuwbouwprojecten efficiënt te realiseren. Gezamenlijk met de bouwpartners breng je de werktekeningen, constructieve input en leveranciersmogelijkheden samen in de BIM productiemodellen. Vanaf de interne overdracht naar het projectteam denk je samen met de projectleider onder andere na over de online inrichting van het project. Je werkt nauw samen met de projectleider, uitvoerder(s) en eventueel kopersbegeleiding en je bent het aanspreekpunt voor (bouw)partners.
Wat ga je doen?
- Uitwerken van de werkvoorbereidingsplanning.
- Aanspreekpunt voor partners en leveranciers.
- Aanspreekpunt voor de uitvoerder(s) met betrekking tot technische zaken.
- Onderhouden van de digitale projectmap.
- Coördineren van de verschillende BIM-modellen.
- Uittrekken van hoeveelheden uit het BIM-model voor inkoop en/of uitvoering.
- Inrichten kwaliteitsborging via STA-software.
- Inrichten processtappen Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (WKB) (wanneer van toepassing)
- Controleren of techniek- en kwaliteitsnormen worden nageleefd voor een topoplevering. Daarom ben je wekelijks op de bouwplaats – de plek waar het allemaal gebeurt!
Jouw profiel
Je bent een ervaren professional en een natuurlijke verbinder. Je hebt een praktische instelling, weet mensen mee te nemen in jouw plannen en staat bekend om een oplossingsgerichte aanpak.
Daarnaast:
- Beschik je over minimaal 5 jaar relevante werkervaring als werkvoorbereider.
- Ben je een teamspeler die verantwoordelijkheid neemt en afspraak = afspraak nastreeft.
- Bekend met IT (plannings)software voor de bouw.
Over ons
Wij zijn als familiebedrijf een moderne bouwer met een ‘samen de schouders eronder’-mentaliteit. Bij ons staat de deur altijd open en zijn de lijnen kort. Vanuit onze vestigingen in Katwijk en Gorinchem werken we aan uitdagende projecten. Innovatie en duurzaamheid staan bij ons centraal, net als onze kernwaarden: Betrouwbaar, Samen, Vernieuwend en Plezier.



Wat wij jou bieden
Dit kun je bij ons verwachten:
- Een aantrekkelijk salaris dat aansluit bij jouw kennis en ervaring.
- Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden volgens de cao Bouw & Infra.
- Een ruim aantal vrije dagen om op te laden en een solide pensioenregeling.
- Mogelijkheden voor collectieve (aanvullende) zorgverzekering.
- Voorzieningen zoals een laptop, mobiele telefoon en leaseauto.
- Kansen voor opleiding en persoonlijke ontwikkeling.
- Onze bedrijfscultuur is informeel, met korte lijnen. Naast samen hard werken is er ook ruimte voor gezelligheid, zoals gezamenlijke lunches, bedrijfsborrels en teambuildingactiviteiten.
Zie jij jezelf al in deze rol en ben je enthousiast om ons team te versterken? Stuur je motivatie en cv naar vacature@ouwehandbouw.nl.
Aanmelden is heel eenvoudig. Stuur ons jouw motivatie en CV met je persoonlijke gegevens. Zet je eerste stap naar een nieuwe toekomst! Maak ons enthousiast, dan willen we je graag ontmoeten. Wij bekijken je aanmelding zorgvuldig en laten je binnen twee weken weten of we je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek. Wij nemen contact met je op om een eerste gesprek in te plannen. Het eerste gesprek is een kennismaking met elkaar. Klikt het tussen ons? Maar ook: wil jij ons graag als je nieuwe collega’s? Op die manier komen we te weten of jij die enthousiaste collega bent die wij zoeken.. Maar ook of de functie past bij wat jij zoekt. Is het eerste gesprek van beide kanten positief, dan vragen we je om een online assessment te maken. Deze bestaat uit een persoonlijkheidsvragenlijst. Dit zal allemaal worden besproken en uitgelegd. De uitkomsten hiervan zullen worden teruggekoppeld. Klikt het tijdens onze kennismaking en heb je het online assessment afgerond, dan komt er een tweede gesprek. Daarin hebben we het uitgebreider over de inhoud van de functie en/of traject. Vaak zijn twee gesprekken onderdeel van de procedure. En ontvang je daarna van ons het aanbod waarin we de gemaakte afspraken schriftelijk aan je bevestigen middels een contractmap.Stap 1: Aanmelden
Stap 2: Screening
Stap 3: Het kennismakingsgesprek
Stap 4: Online Assessment
Stap 5: Inhoudelijk vervolggesprek
Stap 6: Aanbod
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Je dag begint met het doornemen van de planning en afstemmen met de uitvoerder(s). Je vraagt offertes op en maakt inkoopvergelijkingen. Gedurende de dag ben je het aanspreekpunt voor leveranciers en uitvoerders, beheer je de digitale projectmap en coördineer je de BIM-modellen. Na de lunch bezoek je de bouwplaats om de techniek- en kwaliteitsnormen te bewaken. De dag eindigt met een korte evaluatie van de werkzaamheden op de bouwplaats en een blik op de planning voor morgen.